科目詳細情報 / Course Syllabus
科目分類 / Subject Categories | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
学部等 / Faculty | 大学院工芸科学研究科(博士後期課程) / Graduate School of Science and Technology (Doctoral Programs) | 今年度開講 / Availability | 有 / Available | ||||
学域等 / Field | 独立専攻 / Fibro/BBM | 年次 / Year | 1~3年次 / 1st through 3rd Year | ||||
課程等 / Program | 先端ファイブロ科学専攻 / Doctoral Program of Advanced Fibro-Science | 学期 / Semester | 秋学期 / Fall term | ||||
分類 / Category | 授業科目 / Courses | 曜日時限 / Day & Period | 集中 / Intensive course |
科目情報 / Course Information | |||||
---|---|---|---|---|---|
時間割番号 / Timetable Number | 85119904 | ||||
科目番号 / Course Number | 85160029 | ||||
単位数 / Credits | 2 | ||||
授業形態 / Course Type | 講義 / Lecture | ||||
授業科目名 / Course Title | 先端ファイブロ科学特別セミナーⅡ / Advanced Fibro Special Seminar Ⅱ | ||||
担当教員名 Instructor(s) |
先端ファイブロ科学専攻長 | ||||
Chair of the Master's Program of Advanced Fibro-Science | |||||
その他 / Other | インターンシップ実施科目 Internship |
国際科学技術コース提供科目 IGP |
PBL実施科目 Project Based Learning |
実務経験のある教員による科目 Practical Teacher |
|
- | ○ | - | - | ||
DX活用科目 ICT Usage in Learning |
- | - | - | ||
- | - | - | - | ||
科目ナンバリング / Numbering Code | - |
授業の目的・概要 Objectives and Outline of the Course |
---|
・本専攻主催のファイブロシンポジウムで、自身の研究成果をもとに英語のポスターを作成し、発表する。 ・発表内容の要旨作成(英語)によって、要旨作成能力の向上をはかる。 ・ポスター発表時の質疑応答能力の向上をはかる。 ・国内外から招聘した講師も参加するので、総合的なプレセンテーション能力の向上を計る。 ・シンポジウムのために国内外から招聘した講師による講演を受講し、質疑応答が英語でできるようにする。 |
In the Fibro symposium organized by this department, oversea researchers are invited to give lecture for students. Students create the poster of their research topics in English and discuss their results and opinions in the symposium. Improve the ability to write the good abstract in English. Improve the ability of question and answer when presenting the research poster. Improve the overall presentation ability in the Symposium. |
学習の到達目標 Learning Objectives |
---|
1.先端ファイブロ科学専攻の博士(学術)、あるいは博士(工学)の学位にふさわしい、テキスタイルや人に関わる知識、技能を国際性をもってより深く習得する。 2.博士(学術)、あるいは博士(工学)の学位にふさわしい、思考力、判断力を持って自身の研究を論文化する能力を国際性をもってより深く習得する。 |
1.Deepen the acquisition of knowledge and skills in textiles and human-related fields with an international perspective, suitable for a Doctor of Philosophy (PhD) in Advanced Fibro Science, or a Doctor of Engineering degree 2.Deepen the acquisition of the ability to document one's own research in a dissertation with critical thinking and judgment skills, along with an international perspective, suitable for a Doctor of Philosophy (PhD) or a Doctor of Engineering degree |
授業計画項目 / Course Plan | |||
---|---|---|---|
No. | 項目 Topics |
内容 Content |
オンライン授業 online class |
1. | ファイブロシンポジウムにむけた準備 (I) | 自身の研究内容から、発表のテーマを指導教員と相談して決める。 | |
Preparation for the Fibro Symposium (I) | Based on your own research work, decide the theme of your presentation under the supervision of your academic advisor. | ||
2. | ファイブロシンポジウムにむけた準備 (II) | 実験結果と考察について、指導教員とよく話し合い内容を精選する。 | |
Preparation for the Fibro Symposium (II) | Discuss the experimental results and their interpretation with your academic advisor and select the content. | ||
3. | ファイブロシンポジウムにむけた準備 (III) | 実験結果と考察について、指導教員とよく話し合い内容を精選する。 | |
Preparation for the Fibro Symposium (III) | Discuss the experimental results and their interpretation with your academic advisor and select the content. | ||
4. | ファイブロシンポジウムにむけた準備 (IV) | 実験結果と考察について、指導教員とよく話し合い内容を精選する。 | |
Preparation for the Fibro Symposium (IV) | Discuss the experimental results and their interpretation with your academic advisor and select the content. | ||
5. | 英文の発表要旨の作成(I) | 英文要旨の内容を指導教員とよく話し合い内容を精選する。 | |
Preparation of Abstract in English(I) | Discuss the contents with your academic advisor. | ||
6. | 英文の発表要旨の作成(II) | わかりやすい英文要旨の作成を通じて、英語表現を学ぶ。 | |
Preparation of Abstract in English(II) | Learn English expressions by creating scientific English abstract. | ||
7. | 英文の発表要旨の作成(III) | わかりやすい英文要旨の作成を通じて、英語表現を学ぶ。 | |
Preparation of Abstract in English(III) | Learn English expressions by creating scientific English abstract. | ||
8. | ポスターの製作(I) | 図表、文字など内容を吟味する。 | |
Preparation of Poster in English(I) | Examine the contents of this poster. | ||
9. | ポスターの製作(II) | 見やすい図表、文字の表現について学ぶ。 | |
Preparation of Poster in English(II) | Learn about visual impact for your research content. | ||
10. | ポスターの製作(III) | ポスターの製作を行い、指導教員の評価をうける。 | |
Preparation of Poster in English(III) | Evaluation of the poster from academic advisors. | ||
11. | ポスターの製作(IV) | ポスターの製作を行い、英語での説明手法を考える。 | |
Preparation of Poster in English(IV) | Think about how to explain the research contents for participants. | ||
12. | ファイブロシンポジウムにおける講演の聴講(I) | 国内外から招聘した講師の講演を聞いて、質疑応答に参加する。 | |
Attendance of lectures at the Fibro Symposium(I) | Participate in question and answer section after listening the invited lectures. | ||
13. | ファイブロシンポジウムにおける講演の聴講(II) | 聴講した講演内容について、レポートにまとめる。 | |
Attendance of lectures at the Fibro Symposium(II) | Summarize the contents of the lectures. | ||
14. | ファイブロシンポジウムにおけるポスター発表 | 自身のポスター発表を行い、内容説明、質疑応答を行う。質問をまとめ考察する。 | |
Poster presentation at the Fibro Symposium(I) | Present your own poster, explain the contents and have questions . Summarize and consider the questions about your poster. | ||
15. | ファイブロシンポジウムにおける他の学生のポスター発表に対する評価 | 他の学生のポスターに対して、質疑、応答を行うことで、自分のポスター発表について考察する。 | |
Evaluation of Poster presentations by other students at the Fibro Symposium | Evaluate other students poster by asking questions and hearing answers. |
授業時間外学習(予習・復習等) Required study time, Preparation and review |
---|
先端ファイブロ科学特別セミナーⅠ既修得者のみ履修可能 本学では1単位当たりの学修時間を45時間としています。毎回の授業にあわせて事前学修・事後学修を行ってください。 |
Students must pass the "Advanced Fibro Special Seminar I" before register this subject. Please note that KIT requires 45 hours of study from students to award one credit, including both in-class instructions as well as study outside classes. Students are required to prepare for each class and complete the review after each class. |
教科書/参考書 Textbooks/Reference Books |
---|
- |
- |
成績評価の方法及び基準 Grading Policy |
---|
ポスターの出来映えと説明の明確さが全体の評価の50%、質疑応答が50%として評価する。 |
The quality of the poster such as contents, appearance and explanation of poster is evaluated as 50% . Explanation and discussion with attendance is evaluated as 50% of total points. |
留意事項等 Point to consider |
---|
- |
- |